Ulotki reklamowe - co wpływa na ich skuteczność?

 

Ulotki reklamowe występują na rynku od wielu lat, mimo że nośniki cyfrowe zajmują coraz więcej miejsca w naszym życiu. Jednak możliwość dotknięcia papierowej reklamy sprawia, że jest ona ciągle najskuteczniejszą formą promocji bezpośredniej. Projekt i druk ulotek wymagają przemyślenia wielu aspektów. Przede wszystkim należy określić cel ulotki. Trzeba zastanowić się, czy jest ona kierowana do stałych, czy potencjalnych klientów. Wiedza o docelowej grupie odbiorców pozwala na stworzenie bardziej spersonalizowanych i efektywnych ulotek. Bardzo istotna jest jej treść i sposób prezentacji. Treść powinna być przemyślana i skuteczna, a prezentacja czytelna i łatwa do zrozumienia. Odpowiednia jakość projektu i druku powinna gwarantować zwrócenie uwagi Twojego grona odbiorców. Duże znaczenie ma również dobór odpowiedniego formatu oraz papieru (papier kredowy, offsetowy, powlekany). Ważne, aby ulotki były trwałe i łatwe do przenoszenia. Ma to istotny wpływ przy dystrybucji ulotek (np. dostarczenie do skrzynek pocztowych). 

printshop5

Projektowanie ulotek - Jakie elementy należy uwzględnić w ulotce?

Ulotki reklamowe dla firm

Ciekawe ulotki reklamowe przykuwają uwagę odbiorców w ciągu pierwszych 4 sekund. Z tego względu projekt ulotek powinien opierać się przede wszystkim na kilku ważnych zasadach:

  • Zachęcającym nagłówku, informującym, do kogo kierowana jest oferta, jeśli to możliwe nawiązującym również do potrzeb klienta i korzyści, jakie może on osiągnąć. Istotne jest, aby skupić się na kliencie, a nie wyłącznie na informacjach promujących firmę
  • Właściwej komunikacji. Warto tak zaprojektować ulotkę, aby była atrakcyjna dla oka (dobór kolorów, czcionek, grafiki) co korzystnie wpływa na pozytywny jej odbiór. Należy unikać stosowania niezrozumiałych zwrotów. Komunikat powinien być czytelny i zrozumiały, dostosowany do grupy docelowej
  • Podstawowych i najważniejszych informacjach o Twojej firmie oraz zawierać jej logotyp. Dane kontaktowe umieszczone w widocznym miejscu umożliwią klientom bezpośrednie skorzystanie z oferty.
  • Nakłonieniu do działania i jak najszybszego korzystania z oferty. Można to osiągnąć poprzez ograniczenie czasu trwania oferty. Kampania powinna być przeprowadzona w określonym czasie np. przed świętami.

Projekty graficzne ulotek - W jaki sposób zaprojektować ulotkę?

Kluczowym elementem udanej kampanii reklamowej jest efektywna promocja za pomocą przyciągających wzrok ulotek. Istotne jest, aby przemyśleć projekty ulotek pod względem graficznym, jak i merytorycznym. Warto pamiętać, że ulotka powinna być estetyczna, ale jednocześnie czytelna i przejrzysta. Zrozumiałe, krótkie i konkretne sformułowania, atrakcyjne zdjęcia, wyraźne nagłówki, oraz łatwo przyswajalna, logiczna struktura są podstawą sukcesu. Projektując ulotkę powinno się również zadbać o to, aby jej przekaz był spójny z wizerunkiem firmy oraz innymi narzędziami marketingowymi, takimi jak strony internetowe czy materiały reklamowe. Wykorzystanie ciekawej kolorystyki, czcionki i grafiki dodają ulotce wyjątkowości i nowoczesności. Czcionka powinna być wyraźna i czytelna, jednocześnie dopasowana do stylu ulotki. Nie powinna być zbyt mała, aby możliwe było łatwe odczytanie tekstu. Grafika również jest ważna. Ilustracje i zdjęcia, najlepiej oryginalne i dopasowane do treści ulotki, wzbogacają ją i sprawiają, że jest bardziej atrakcyjna dla odbiorców. Istotny również wpływ na wizerunek ulotek ma dobór materiałów, z których będą wykonane.

Jaki papier stosować na ulotki reklamowe?

Wybór papieru ma ogromny wpływ na efekt druku. Pierwszym krokiem jest określenie, jakie ulotki chcemy wydrukować- jednostronne czy dwustronne, jakie wymiary mają mieć oraz do jakiego celu mają posłużyć. Ulotki drukowane są na różnego rodzaju papierach. Możemy wybrać papier kreda mat, kreda błysk, offsetowy, powlekany lakierem uv. Papier matowy jest idealny do druku tekstu, natomiast błyszczący świetnie sprawdza się przy druku zdjęć i grafiki. Ważnym czynnikiem jest również grubość papieru. Im wyższa gramatura, tym papier jest grubszy i trwalszy. Do ulotek można zastosować papier o różnej gramaturze – 130g, 170 g, 250 g, 300g. Formaty najczęściej stosowane można wybierać spośród: A4(210 mm x 297 mm) A3, A5, A6. Produkcja ulotek odbywa się w technologii druku cyfrowej i offsetowej. 
Klientów biznesowych zapraszamy do kontaktu. Zaloguj się i zamów wydruk ulotek. Oferujemy profesjonalny projekt graficzny (możliwość wykorzystania swojego projektu). Szybkie terminy realizacji. Sprawna wysyłka.  W technice cyfrowej realizujemy nakłady od 1 szt.