Ulotki reklamowe występują na rynku od wielu lat, mimo że nośniki cyfrowe zajmują coraz więcej miejsca w naszym życiu, możliwość dotknięcia papierowej broszury sprawia, że jest ona ciągle najskuteczniejszą formą promocji bezpośredniej. Projekt i druk ulotek reklamowych wymaga przemyślenia wielu aspektów. Przede wszystkim należy określić grupę docelową oraz cel ulotki, trzeba zastanowić się, czy jest ona kierowana do stałych klientów, czy ma na celu przyciągnięcie nowych użytkowników.

Ulotki standardowe

Ulotki składane

 

Ciekawe ulotki reklamowe - właściwa treść

Ciekawe ulotki reklamowe przykuwają uwagę odbiorców w ciągu pierwszych 4 sekund. Z tego względu projekt ulotek reklamowych powinien opierać się przede wszystkim na kilku ważnych zasadach:

  • Interesującym nagłówku, który ma informować, do kogo kierowana jest oferta, jeśli to możliwe może również nawiązywać do potrzeb klienta i korzyści, jakie może on osiągnąć. Istotne jest, aby skupić się na kliencie, a nie wyłącznie na informacjach wychwalających firmę.
  • Właściwej komunikacji, warto pamiętać, że bezpośrednie zwroty skracają dystans, co korzystnie wpływa na pozytywny odbiór ulotek, należy również unikać stosowania niezrozumiałych zwrotów.
  • Podstawowych i najważniejszych informacjach o Twojej firmie oraz zawierać jej logotyp. Dane kontaktowe umieszczone w widocznym miejscu umożliwią klientom bezpośrednie skorzystanie z oferty.
  • Zachęceniu do działania i jak najszybszego skorzystania z oferty, można to osiągnąć poprzez ograniczenie czasu trwania oferty.

Ulotki reklamowe projekt - oprawa graficzna

Ciekawe kolory, interesujący układ graficzny oraz oryginalny design przyciągną uwagę odbiorcy, ale nie należy przesadzać, ponieważ zbyt duży chaos kolorystyczny nie sprzyja koncentracji i ważne informacje mogą być pominięte. Warto także unikać dużych bloków tekstowych, ponieważ może to odstraszać klienta. Forma ulotki reklamowej powinna być wygodna w użytkowaniu i przechowywaniu. Często spotykany format to ulotki reklamowe A5 stosowane głównie do kolportażu. Ulotki reklamowe A6 mają wielkość tradycyjnej pocztówki i są wykorzystywane do przeprowadzania różnych akcji reklamowych. Ulotki reklamowe A4 umożliwiają opublikowanie dużej ilości informacji o produkcie lub usłudze, są na nich bardzo dobrze widoczne rabaty. Trzeba również brać pod uwagę, że nie wszystkie kolory i style wizualne będą jednakowo skuteczne i odbierane tak samo w różnych grupach odbiorców. Styl ulotki reklamowej powinien być uzależniony od tego, czy jest skierowana do młodzieży, osób starszych, kobiet, mężczyzn, czy też do odbiorców biznesowych.

<< Wstecz

Polski Fundusz Rozwoju

Kanał agmis druk  na You TubeFanpage agmis druk  na Facebook'uagmis druk na Instagramie

© 2022 Drukarnia agmis druk - Michał Sytek - Gniezno